Literatur zum Forschungsthema

Die aktuellen Veröffentlichungen zum Thema Twitter(x)

Die aktuellen Veröffentlichungen zum Thema Twitter(x)

Birds of a Feather Tweet Together: Integrating Network and Content Analyses to Examine Cross-Ideology Exposure on Twitter

Himelboim, I., McCreery, S., & Smith, M. (2013). Birds of a Feather Tweet Together: Integrating Network and Content Analyses to Examine Cross-Ideology Exposure on Twitter. Journal of Computer Mediated Communication, 18(2), 40-60.
Himelboim, I., McCreery, S., & Smith, M.
Journal of Computer Mediated Communication, 18 (2), (S. 40-60).
2013

This study integrates network and content analyses to examine exposure to cross-ideological political views on Twitter.

Nachrichtendiffusion in der virtuellen MediaPolis sozialer Netzwerke: Wie sich Nachrichtenartikel über Facebook, Twitter und Google+ verbreiten

Keyling, T., Karnowski, V., & Leiner, D. (2013). Nachrichtendiffusion in der virtuellen MediaPolis sozialer Netzwerke: Wie sich Nachrichtenartikel über Facebook, Twitter und Google+ verbreiten . In B. Pfetsch, J. Greyer, & J. Trebbe , MediaPolis: Kommunikation zwischen Boulevard und Parlament. Strukturen, Entwicklungen und Probleme von politischer und zivilgesellschaftlicher Öffentlichkeit. (pp. 209–227). Konstanz: UVK.
Keyling, T., Karnowski, V., & Leiner, D.
In: B. Pfetsch, J. Greyer, & J. Trebbe , MediaPolis: Kommunikation zwischen Boulevard und Parlament. Strukturen, Entwicklungen und Probleme von politischer und zivilgesellschaftlicher Öffentlichkeit, 1 (S. 209–227)
Konstanz: UVK 2013

Der Begriff »MediaPolis« fokussiert auf Kommunikationsbeziehungen, wie sie für urbane und politische Zentren typisch sind. Welche Sicht hat die Kommunikations- und Medienwissenschaft auf die Problemlagen von Öffentlichkeit auf dem Boulevard und im Spannungsfeld zwischen Hochkultur und Populärkultur, zwischen der realen Politik der Parlamente und der symbolischen Politik virtueller Kommunikationsräume, zwischen den kommunikativen Ansprüchen der Globalisierung und den Bedürfnissen politischer Teilhabe in lokalen und nationalen Öffentlichkeiten?

To Personalize or Depersonalize?: When and How Politicians’ Personalized Tweets Affect the Public’s Reactions

Lee, E.-J., & Oh, S. Y. (2012). To Personalize or Depersonalize?: When and How Politicians’ Personalized Tweets Affect the Public’s Reactions. Journal of Communication, 62(6), 932–949.
Lee, E.-J., & Oh, S. Y.
Journal of Communication, 62 (6), (S. 932–949).
2012

Two experiments investigated when and how politicians’ Twitter communication affects the public’s cognitive, affective, and behavioral reactions, focusing on the effects of message personalization.

Reaching citizens online: How youth organizations are evolving their web presence

Ward, J. (2011). Reaching citizens online: How youth organizations are evolving their web presence. Information Communication & Society, 14(6), 917–936.
Ward, J.
Information Communication & Society, 14 (6), (S. 917–936).
2011

Keeping in mind the potential consequences that digital communication may hold for democratic societies, this research focuses on better understanding the web presence of UK youth organizations.